1979-ben születtem Budapesten. Harmadik gyerekként a családban a szüleim már nem aggódtak a helyes nevelésen, ezért szabadabban és kötetlenebben növekedhettem. Mostanra tudom, számomra ez volt a legmegfelelőbb hely és megélési forma, amiben lehettem. Természetesen akadtak hiányosságok, melyek „pótlására” hamar útnak indultam. Fiatal felnőttként, számos fizikai és lelki nehézségen keresztül jutottam el az első tai chi foglalkozásra. Néhány év gyakorlás után eljutottam Kínába, ahol mesterektől tanulhattam. A tai chi hamar rámutatott arra, hogy a mozgás mennyire hatékonyan hat a tudat működésére, a tudatállapot-változások pedig a mozgásra és a légzésre. A rendszeres gyakorlás „mellékhatásaként” lelassultam az addig rohanó magatartásból, és az egészségügyi problémáim is rendeződtek.

2019-ben beiratkoztam a Tan Kapuja Buddhista Főiskolára, hogy fejlesszem addigi szemléletem. 2022-ben sikeresen abszolváltam dharma-tanító szakon. Azóta a jóga, a légzés és különböző meditációs technikák egy folyamatosan változó, de mégis állandó, kimeríthetetlen eszköztárként jelen vannak az életemben.

Ittlétemben vagyok ember, nő, anya, gyerek, nagynéni, testvér, barát, vállalati kapcsolattartó, pénzügyi tanácsadó és dharma-tanító. Sok minden még és talán egyik sem. Mert mindezek csupán címkék, titulusok, szerepek. A feladat talán nem más, épp ezeken túllépni, és megélni a semmihez sem ragaszkodás tapasztaló állapotát.

 

Az elmúlt tizenöt évben folyamatosan felmerültek bennem az alábbi kérdések, melyek ennek a honlapnak a megszületéséig vezettek.  

 

  • Hogyan lehet beépíteni a mindennapi cselekedeteinkbe a megszerzett elméleti és gyakorlati ismereteket?
  • Mit lehet kezdeni a „helyesnek” vélt nézetekkel?
  • Az érdektelenség állapota miben különbözik az üres egyhegyűségtől?
  • Mi a „nem-ártás ösvénye”, és vajon hol kezdődik?
  • Miben különbözik az érdektelenség állapota az „üres egyhegyűségtől”?
  • Mi az az ok az ok-okozat világában, amely folyamatosan fenntartja a tapasztalás iránti érdeklődést?
  • Mit nyilatkoztatott ki Buddha?
  • Mi a „nemes nyolcrétű ösvény” valójában, és hogyan alkalmazható a modern életben?
  • Ki az „én”, aki mindezt keresi?